UvA-medewerkers kunnen naast de standaard Zoom en Teams online vergader faciliteiten ook gebruik maken van Zoom Webinar en Teams Live Event licenties. Het verschil met standaard Zoom en Teams is dat er meer mensen kunnen deelnemen en dat je kunt modereren. De deelnemers kunnen aangeven dat ze een vraag hebben en die pas stellen als je ze in de gelegenheid stelt. Zo voorkom je dat webinars met veel deelnemers chaotisch worden doordat iedereen door elkaar heen praat.
Je kunt deze functionaliteit mbv van je laptop vanuit een rustige ruimte thuis of op de faculteit gebruiken. Wil je live streamen vanuit een studio, dan kun je de studio + ondersteuning huren van het Audio Visueel Centrum (bij het AMC). Je krijgt dan een professioneel resultaat (tv-kwaliteit).
Kosten
Medewerkers en studenten kunnen kosteloos gebruik maken van Zoom Webinar en Teams Live Events. Ondersteuning door het Audio Visueel Centrum wordt per uur afgerekend (zie onder).
Live streamen vanuit de studio van het Audio Visueel Centrum wordt ook per uur afgerekend.
Meer informatie
Elke UvA-medewerker kan een Teams Live Event inplannen en starten via Teams. Er zijn geen UvA-handleidingen maar wel uitgebreide documentatie op de site van Microsoft.
Zoom Webinar licenties kunnen worden aangevraagd via functioneel beheer Zoom (fb-zoom-icts@uva.nl). Er zijn geen UvA-handleidingen maar wel uitgebreide documentatie op de site van Zoom.
Meer informatie over de dienstverlening van het Audio Visueel Centrum.
Ondersteuning
Ondersteuning in voorbereiding op en tijdens webinars kan tegen betaling worden geleverd door het Audio Visueel Centrum. Loop je tegen een probleem aan in Teams of Zoom, contacteer dan de ICTS ServiceDesk. Inhoudelijke vragen kun je stellen in de FGw support community in Teams.